Grand View Research’e göre tüm dünyada toplam 1.67 milyar dolar büyüklüğe sahip olan ve 2030 yılında 5.53 milyar dolar büyüklüğe ulaşması beklenen kitle fonlama, bugüne kadar bir çoğunu yakından bildiğiniz girişimlerin hayata geçmesine, büyümesine, hatta unicorn olmasına neden oldu. Tüm dünyada, birikim sahiplerinin yalnızca yatırımcısı değil aynı zamanda tüketicisi de oldukları için hızla büyüyen markalar yarattığı onlarca örneği sizin için derledik.
2014 yılında Amsterm’da Bart Jacobsz Rosier ve Marijn Flipse tarafından kurulan değiştirilebilir pillere sahip olan teknolojisi sayesinde 240 km menzil sunan elektrikli scooter üreticisi Etergo 2017 yılında kitlesel fonlama yolu ile yatırımcılardan €3,225,567 yatırım alan aldı. 2020 yılına kadar toplamda 23,3 milyon dolar yatırım alan ve 92 milyon dolar değerlemeye ulaşan şirket 2020 yılında Ola Electric tarafından satın alındı.
Biyolojik hava temizleme ve akıllı yeşil duvar çözümleri sunan Finlandiya merkezli bir sağlık teknolojisi girişimi olan Naava, 2017 yılında, 1257 yatırımcıdan 2,38 milyon dolarlık yatırım ile sonuçlanan bir kitle fonlaması kampanyası gerçekleştirdi. 2011 yılında Niko Järvinen ve Aki Soudunsaari tarafından kurulan Naava, biyolojik bir iç mekan hava temizleyicisi olarak işlev gören akıllı yeşil bir duvar geliştiriyor. Bu kitle fonlaması kampanyasından sonra Naava, Juha Paananen, Leena Niemistö ve Butterfly Ventures gibi yatırımcılardan yaklaşık 5 milyon dolarlık fon topladı..